keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Learning curve

Ajattelin nyt vähän mietiskellä viimeaikaisia pelejä ja omaa kehitystä.
Olen nyt vajaan vuoden verran pelaillut nelkkaria tauon jälkeen ja tämän vuoden Ropeconissa se kilpailullisuuskärpänen iskikin sitten ihan kybällä.
Pelasin tähän mennessä viimeiset matsit CSM-codexilla syyskuun alussa turnauksessa Kouvolossa, jossa pärjäsin omasta mielestäni melko hyvin. Ekan matsin hävisin 13-7, tokan voitin 12-8 ja kolmas tasan 10-10. Näillä irtosi sitten turnauksen viides sija.
Silti vähän tuntui tyhjältä pelata kaaoksella ja päädyinkin hommaamaan Space Marine codexin. Olin onnellinen.
Olen sinänsä onnekkaassa asemassa, että olen rakentanut armeijani sekaisin SM- ja CSM-osista, joten voin peluuttaa nappuloita kumpina tahansa.

Viimeisen muutaman viikon ajan on tullut pelattua tuolla SM-kirjalla Pasilan Poromagiassa. Koska olen vähän masokisti, olen pääasiassa pelannut Suomen ETC-aktiiveja vastaan. Melko rumasti on tullut pataan, mutta jokaisesta matsista olen oppinut sentään jotain.
Pari voittoa on tullut plakkariin, mutta enemmän nekkuun kuitenkin. Esimerkiksi viime viikolla heitin pyyhkeen kehään ensimäisen vuoron jälkeen. Mr. 6+ oli onnistui varastamaan aloituksen ja olin scoutannut rhinot aika keskelle kenttää (enkä typeränä tajunnut infiltroida CM+Tigru+Centtutähteä). Needless to say, melkein kaikki lähti vaihtoon ekan vuoron aikana.

Hävitessäni wipellä en enää koe turhautumista. Pyrin aina oppimaan jotain pelistä, mitä olisi pitänyt tehdä, miten olisi kannatanut depota, mitä voin muuttaa listassa jne. Seuraava lainaus ei mee ihan sanatarkasti, mut ainakin sinne päin. ETC-Eetu sanoi eilen et "kaikki ollaan aluks hävitty wipeillä".
Mun mielestä todella hyvä juttu muistaa turnausmaailmassa. Toki jotkut on enemmän velhoja ja osaa luontaisesti lukea ja pelata peliä, mutta puhtaalla treenaamisellakin pystyy ja oppii pelaamaan paremmin, ainakin itse koen pelaavani paremmin kuin esimerkiksi Ropeconissa.
Tärkeää on saada paljon pelejä alle mahdollisimman monia eri armeijoita vastaan.

Lopetan nämä turinat tähän ja lähden miettimään uutta listaa Fanaticia varten. Vanha lista oli tosi ympäripyöreä, jolla pärjääminen riippui liikaa siitä, että kaikki menee nappiin.
Tigru ja sentsat vaihtoon, nyt päristellään White Scars + Dark Angels-combolla.

-Riku-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti